top of page

Texas ízei-A mexikói konyha

Annyi fotót posztoltam már a snapemen a különböző fura ételekről, hogy valószínűleg egyesek már bele is fáradtak nézni a furcsábbnál furcsább kínálatot. Viszont sokaknak érdekesnek tűnhetnek azért az éttermek vagy más gyorskajás helyek, amik Texason kívül máshol nem is léteznek. Akkor vágjunk bele.

Szerintem Baytown felét az éttermek teszik ki. Ha végighajtasz a főúton végig zászlók és táblákon hirdetik az aznapi kínálatot, rávéve az éppen nem is éhes embert, hogy betévedjen egy kis fánkra, vagy milkshakere. És én is sokszor azon veszem észre magam hogy mennyire beugranék például egy krispy krémebe csak úgy, tudod. Mert miért hagynád ki azt a mennyei ízt a napodból? Persze erre minden jön a válasz, hogy mert tiszta cukrot eszel. És ez valószínűleg igaz is. Mert itt nem találsz semmit cukor nélkül. A semmit pedig semminek kell is érteni. A kenyértől a sugar cookieig minden sokkal-sokkal édesebb. Mikor először megkóstoltam a kenyeret, azt az érzést soha nem fogom elfelejteni, azt hittem, hogy kalácsot eszek. Ezt pedig nem túlzásnak szántam. Így igaz. Még a corndog is cukorral készül, ami egy bundás virsli felszúrva egy pálcikára. Ennek tekintetében pedig bele is vághatunk a lecsóba :)))

Első sorban úgy hiszem a mexikói konyhaművészet remekeivel kezdhetnénk. Mindennek az alapja az ízesítés, a fűszerek, mint például a jalapeño, vagyis csípős paprika. A mexikói ételek 90%-a több mint kellő csípőst tartalmaz, de ha megszokod ezt az ízvilágot, és megérted azt, hogy ők ezzel nőttek fel, nem is olyan vészes elviselni. Na már most, a texasi mexikói kaja nem teljesen ugyazt az ízvilágot tükrözi, mint az eredeti. A helyiek tex-mexnek hívják. Ami azt jelenti, hogy azért a fűszerezést kicsit visszafogták. De nem túlságosan, saját véleményem szerint. Mexikói kaják pedig, amiket én kipróbáltam, mind nagyon jók, de gyakran már égetően fűszeresek voltak. Kezdhetném a chipsekkel. Cheetos, Lays, és még sok más márka készít flamin' hot chipseket, amit a suliban mindenki imád. Ezek a legdurvábban csípős snackek. Én egy után rohantam is inni, mert égeti a torkodat.

Ennek ellenére sok gyerek mondja, hogy nem bírnának ki egy napot ezek nélkül. Hát én igen, sőt. Ha viszont tovább lépünk vannak nagyon jó édességeik. Van nyalóka, ami szintén csípős vagy édes lehet, de van törökmézhez hasonló édességük, tejcsokis nyalóka, tortilla chips különböző mártásokkal, nachos sajtmártással, ami a legjobb dolog a földön.

Sokszor csirke hússal, vagy marhával eszik, esetleg tejföllel, csípős felvágott zöldségekkel, avocados mártással, vagy éppen szemes paszullyal. Mikor elmész egy jobb mexikói étterembe, tortilla chipsszel várnak az asztalon és mellette van valami mártás előétel gyanánt. Ez az alap. Aztán a másik alapanyag, amit nagyon sokat használnak az a szemes paszuly. A legtöbb rendelés mellé adnak paszuly főzelékhez/törpaszulyhoz hasonló side dishnek nevezett tányért. Ezt én meg nem enném, viszont az emberek szeretik. Majd a 3. kötelező szereplő a vacsorában a tortilla lap lenne. Mindent el lehet készíteni egy tortilla lappal. Legnevezetesebb talán a burrito lenne, de az enchilada, quesedilla, csirke fajita is említendő.

Majd utoljára, de nem utolsó sorban a taco, ami szuper finom tud lenni, ha nem túl égető úgyszintén. Azon veszem észre magam, hogy ismétlem és ismétlen, hogy minden milyen csípős, mert nekem még elképzelni is nehez volt az elején, hogy sokan fizetnek ezekért a kajákért, de mára már megszoktam persze őket. A taco itt egy ropogósabb lap, gondolom a legtöbben amúgy is próbálták már, de nekem otthon nem volt erre lehetőségem, így nekem ez is újdonságnak számított. Vicces info, hogy mikor itt reklámozzák a Tvben a tacot, azt hinné az ember, hogy egyből olyan jól tudsz lakni belőle, mert a reklámban felnagyítják a terméket. Mikor pedig kézhez kapod az étteremben a tacot rájössz, hogy feleakkora sincs, mint a reklámban.

A suliban is van mexikói rész az étkezdében, ahol minden nap lehet nachost kapni, vagy kérhetsz tortillat paszullyal, esetleg mindkettőt, ha a kiszolgáló nőnek épp jobb kedve van. Mellé van kis dobozkában tejföl, apróra vágott és fűszerezett paprika vagy paradicsom, és lehet kale szószt is kapni ugyanilyen formában. Ez egy kelkáposztás szósz, mártogatásra. A salsa szószok, vagy tortill chipshez felszolgált mártások gyakori alapanyaga a chipotle, avagy füstölt és szárított jalapeno is.

Híresebb helyi mexikói éttermek talán az El Toro, Taco bell, ha gyorskajáról van szó, Chipotle Mexican Grill, Fuzzy's Taco Shop.


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page